کانون سازندگان اندیشه جوان

اندیشه اینجاست کنار شما. . .

کانون سازندگان اندیشه جوان

اندیشه اینجاست کنار شما. . .

تبریک سال نو

درود بر یکایک ایرانیان پاک نهاد . درودی به عمق تاریخ و به گرمای میهمان نوازی هایتان . بر شما که فخر عالمید . بر شما که وامدار متانت و وقارید . تکراری است اما طبیعت رخت نو به تن کرده است . آری به همین سادگی . پیرامون متحولی را در برابر دیدگان خود می یابیم . هر روز . همه چیز در تکاپوست و همه کس در تحرک . در این وانفسای رقابت برای جهش به سمت پیشرفت و برتری و همچنین در آستانه ی نوروز فرخنده ی ایران ، شرایط را مناسب دیدیم تا شما را به یک وادی پر از هیاهو و نشاط فراخوان دهیم . آمده ایم تا دست های همدلی مان را به سمت آغوش باز خوش بینی هایتیان دراز کنیم . پا به عرصه نهاده ایم تا آینده ای پر افتخار تر از امروز را برای فرزندانمان تدارک ببینیم . متحد شده ایم تا برای با هم بودن وقت صرف کنیم . بر توان خود واقفیم پس در اندیشه ی آنیم که فزون خواهی های مطلوبمان را با همکاری همقطارانمان یک گام به عالم واقع نزدیک کنیم . می خواهیم بر فروغ و شمار ستارگان آسمان پرآوازه ی نام ایران بیافزاییم . شما هم شنیده اید می گویند آینده آینجاست کنار شما . .  . راستش ما هم زمانی شنیده بودیم . ولی اکنون   باور داریم که آینده ی پیش رو ،در دستان ماست و چه بهتر آن که همت والای شما یاری رسان این بارقه ی امید در راه پر پیچ و خم و پر فراز و نشیب پیروزی هایمان باشد . با آرزوی روزهایی پر از سر بلندی برای کشور جاودانمان ، کانون سازندگان اندیشه جوان فرا رسیدن نوروز باستانی ایران را شادباش می گوید . 

 

                                                                                    

                                                                   کانون سازندگان اندیشه جوان

شما هم به ما بپیوندید

علاقه مند است به اطلاع برساند این کانون در طول سال برنامه های مدونی دارد که زمان و نحوه ی بر گزاری آنها ،نام میهمانان متخصص و سایر شرایط به سمع و نظر عموم خواهد رسید.جهت بهره مندی از مزایایی چون شرکت در سلسله نشست های تخصصی در امور جوانان،اهدای لوح فشرده،کاتالوگ،جزوه،جایزه به اعضای فعال،خبرنامه ی وبلاگ و... به عضویت این کانون دربیایید.برای عضویت کافی است به بخش نظردهی این مطلب یا لینک اتباط با ما مراجعه کرده و اطلاعات خود را به شرح زیر اعلام نمایید:

۱ـنام و نام خانوادگی

۳ـتلفن منزل

۴ـتلفن همراه

۵ـایمیل یا نمابر(در صورت وجود)

پس از اتمام عملیات عضویت با شماره ای که شما اعلام کرده اید تماس گرفته خواهد شد.در این تماس شماره ی عضویتتان به شما اعلام خواهد شد که شماره ی پرونده ی شما نیز می باشد و تمام اطلاعات شما در رابطه با کانون از جمله تعداد شرکت در جلسات و... با این شماره قابل پیگیری خواهد بود.

در پایان از کلیه ی عزیزانی که فکر میکنند تخصصشان در راستای پیشبرد اهداف این کانون موثر واقع خواهد شد و خود نیز تمایل به همکاری دارند دعوت ویژه به عمل می آید که حتما در فرم عضویت خود (چه از طریق وبلاگ و چه از طریق تلفنی)آن را قید کنند، تا پس از بررسی در در اسرع وقت به کار گرفته شود.

غروب پاییزی

سخت می شد تو را فهمید یا که در مرثیه ی غمناک زندگ ات با تو هم آواز شد .          

ادامه مطلب ...

اوصاف جوان، ارتباط با جوان

(این  مطلب به نقل از پایگاه www.hawzah.net میباشد)

تعریف جوانی

جوانی دوره ای شکوهمند، پر اوج و بی بازگشت است. دوره ای که در آن کم آگاهی، شتابناکی ناهشیاری، خود شیفتگی و کم تجربگی با خصلت هایی همانند امیدواری، جستجوگری، حق طلبی، عاطفه مندی و خوداتکایی پیوند می خورد که اگر از شکوفایی و بالندگی این فرصت غفلت شود، بحران و بروز تبعات تلخ آن، پردامنه و چشمگیر خواهد شد.

درباره محدوده دوره سنی جوانان هم در بین روان شناسان و هم در بین دستگاه های مسؤول در کشورهای مختلف، دیدگاه های متفاوتی وجود دارد. برخی از روان شناسان سن 17 یا 18 تا 30 را سن جوانی می دانند.

ادامه مطلب ...

جوانی واهمیّت آن

درتمام جوامع جوانان ازقشرهای همیشه موردتوجه بوده اند.هم درمواقع گونا گون تاریخی وهم در مواضع گوناگون جغرافیایی. به دلایلی از جمله پر شور وحرارت بودن،برخورداری ازاراده ی قوی،قدرت ریسک پذیری بالا و... .

شاید بتوان گفت درجوامع پیشرفته برنامه ریزی مناسبی از سنین پایین برای جوانان انجام شده تا به حد بالایی از پیشرفت برسند. بخش عمده ی تمرکزمسؤولین هر دیاربرمسأله ی جوانان است.اساسا حرکت های مهم بر عهده ی جوانان است و برنده آن که به نیکی این توان بشناسد و بهین کس آن که این حرارت بلاانقطاع را در ظرفیت بجا و مناسبی خرج کند.

اگر ازمون و خطا های پر شماره ی این قشر با کمی آموزش و مشاوره همراه شود،چه بسا بتوان به کمرنگ شدن بخش خطا امیدوار بود.جوان تازه تازه دارد در خودش جا می افتد.مرحله ی بحرانی و انقلابی بلوغ را پشت سر گذاشته و آرام آرام می پذیرد که در پوست عقلانیات خود آرمیده .علیرغم تصمیمات عمدتا انفجاری اش میخواهد معقول ترین راهبرد ها را دست مایه ی رسیدن به اهدافش قرار دهد.به همین منظور باید این دوران خالی از لطف مشاوره نباشد .

امید است گام های بر داشته شده در راستای تحقق این امر رنگ رکود به خود نگیرد ویاری مسؤولین ذیربط و دل سوزان،فصلی وزود گذرنباشد.

باشد که روز سر بلندی مردمان این مرزو بوم با درخشش ستارگان جوان اش در آسمان بلند بالای افتخارات ملی فرا رسد.      

جوان و شادکامی

نیاز جوانان به شادکامی، یک نیاز اصیل روانی است. شادکامی از امید بر می خیزد و موجب تحرک نسل جوان می شود. در یک تجزیه و تحلیل روانی، آثار اجمالی شاد کامی معقول عبارتند از:

ادامه مطلب ...

ضرورت شناخت افکار، احساسات و انحرافات نسل جوان

نویسنده: علامه شهید مرتضی مطهری
نسل جوان ما مزایائی دارد و عیبهائی. زیرا این نسل یک نوع ادراکات و احساساتی دارد که در گذشته نبود و از این جهت باید به او حق داد. در عین حال یک انحرافات فکری و اخلاقی دارد و باید آنها را چاره کرد. چاره کردن این انحرافات بدون در نظر گرفتن مزایا یعنی ادراکات و احساسات و آرمانهای عالی که دارد و بدون احترام گذاشتن به این ادراکات و احساسات میسر نیست. باید به این جهات احترام گذاشت. رو در بایستی ندارد.
در نسل گذشته فکرها این اندازه باز نبود، این احساسات با این آرمانهای عالی نبود. باید به این آرمانها احترام گذاشت. اسلام به این امور احترام گذاشته است. اگر ما بخواهیم به این امور بی اعتنا باشیم محال است که بتوانیم جلوی انحرافهای فکری و اخلاقی نسل آینده را بگیریم.
روشی که فعلاً ما در مقابل این نسل پیش گرفته ایم که روش دهان کجی و انتقاد صرف و مذمت است و دائماً فریاد ما بلند است که سینما اینطور، تئاتر اینطور، مهمانخانه های بین شمیران و تهران اینطور، رقص چنین، استخر چنان، و دائماً وای وای می کنیم درست نیست. باید فکر اساسی برای این انحرافها کرد.
فکر اساسی به اینست که اول ما درد این نسل را بشناسیم، درد عقلی و فکری، دردی که نشانه بیداری است یعنی آن چیزی را که احساس می کند و نسل گذشته احساس نمی کرد.
مولوی می گوید:
ادامه مطلب ...

کانون من و تو

کانون سازندگان اندیشه جوان یک سازمان ملی مردم نهاد است که فعالیت های خود را در زمینه ی اندیشه ورزی دنبال میکند.

این کانون در نظر دارد با عضو گیری و تشکیل کار گروه های تخصصی همچنین ایجاد بستر برای زمینه سازی فعالیتهای مورد علاقه ی جوانان در راستای پویایی و نشاط هر چه بیشتر این برحه سنی گام بر دارد.

لازم به ذکر است کلیه فعالیت های این کانون تحت نظر سازمان ملی جوانان بوده و همانند سایر سمن ها(سازمان ملی مردم نهاد)غیر سیاسی وغیر اقتصادی میباشد.

طی ساعت ها کار کارشناسی انجام شده توسط افراد متخصص تصمیم برآن است که این مجموعه اهداف خود را در سر خط های ‌ذیل انجام دهد:

۱-اگاهی بخشی و فرهنگ سازی در باب جنبه های گوناگون جوانی

۲-معرفی الگوهای موفق عرصه ی اجتمایی 

۳-دعوت از کارشناسان مجرب به منظور آموزش های تخصصی

۴-فراهم سازی بستر برای مشارکت و هم اندیشی هر چه بیشتر جوانان

ادامه مطلب ...