کانون سازندگان اندیشه جوان

اندیشه اینجاست کنار شما. . .

کانون سازندگان اندیشه جوان

اندیشه اینجاست کنار شما. . .

روز زن

از تو گفتن دشوار است . اما از تو نگفتن دشوارتر . مدح زبانم به کدامین جلوه از محضر عالم تابت جاری شود ؟ ای وجود لا توصیف . همیشه خدا را به خاطر داشتنت شکر میکنم که هدیه ای چون تو را برای ما فرستاد

از تو گفتن دشوار است . اما از تو نگفتن دشوارتر . مدح زبانم به کدامین جلوه از محضر عالم تابت جاری شود ؟ ای وجود لا توصیف . همیشه خدا را به خاطر داشتنت شکر میکنم که هدیه ای چون تو را برای ما فرستاد .

 نمی دانی چقدر خوب است از خوبی هایت دم زدن . محور استوار دنیا و آخرتمان تویی . بزرگ فرزانگان عالم و همانان که فصلی نو در تاریخ بشریت رقم زدند وجودشان را مدیون تو بوده اند . و چه زیباست تو که تو از ازل تا کنون تواضع پیشه کرده ای و هرگز منت این ا لطاف بزرگت را بر گردن کسی ننهاده ای . گویی که وظیفه ات بوده . اما ما به خوبی می دانیم که جز لطف ، نامی بر بزرگ واری هایت نمی توان نهاد . کاش می شد روزهایی که در دامانت روزگار میگذراندم را به یاد می آوردم . ای پشتوانه ی رشد و نمو بشریت . حیران خستگی نا پذیری تو ام . ای مظهرحیات و ای بازتاب خلقت خداوندی . قدردان مهربانی های بی پایان تو ام . شاید بهترین تصویر عمرت لحظه ی دیدن اولین  گریستن من باشد ، اما نیک می دانم که تو آن موقع خندیدی . من هم میخواهم با خودم کنار بیایم .می خواهم بهنرین و زیبا ترین تصویر از تو را در ذهنم مجسم کنم . ولی قبول کن اگر تو هم بودی نمیتوانستی . مگر می شود از میان خصال زینت بخشت یکی را بر دیگری رجحان داد ؟ همین هاست که تو را به عنوان یک واقعیت همیشه زنده در افکارم حفظ میکند . نمی دانم چگونه از تو تشکر کنم ولی عذر خواهی میکنم که گاه ذهنم از تو فارغ شده و پای اندیشه در سراچه ای دیگر می گزارد . مطمئن باش که هیچ گاه فکر گردش به دور دنیا به سرم نخواهد آمد زیرا تمام دنیای من هستی و من ودور تو خواهم گشت . با زن های سایر نقاط دنیا دقیقاً آشنا نیستم .ولی جرت  این را دارم که به قطع و یقین بگویم زن ایرانی را باید ستود . نه به خاطر ایرانی بودن من ، که به خاطر رشادت ها و دلاوری های تاًثیر گزارش . به خاطر تمام کمبود هایی که به خاطر نجابتش هرگز از آن ها دم نزده . این ها مرا وا میدارد که این گونه سخن برانم و زن شایسته ی ایرانی را شایسته ی ستایش بدانم . باور کن توانی بیش از این ندارم  اما با افتخار و محترمانه ترین تقدیم ها ، فریاد میزنم : زن ایرانی مادر فداکار روزت مبارک .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد